שלושת יתרונות  המשחק הגדולים ביותר השנה
מה זה אומר ? לתת לילדים שלנוהשמחה של משחק ללא מסךזה אומר לתת הילדים את הזמן לעצב באופן מלא כל יוםזה אומר לספק לילדים מרחב כדי לשוטט באומץ בחוץ משמעות הדבר היא לאפשר לילדים ללמוד לא כדי להשיג ציון זה אומר לאמץ את שאיפותיהם האישיות של הילדים ואת הרצון שלהם לחיות באופן אותנטי .

כהורים מטרתנו היא לאפשר לילדינו לגדול מאושרים ובריאים, ולהגיע לבגרות כאנשים עצמאיים, ובעלי מסוגלות להגשים את מטרותיהם בחיים. במשך דורות התשובה לשאלה כיצד עושים זאת הייתה פשוטה, תנו לילדים לשחק  במשחקים לילדים באופן חופשי ופתוח, והשאר כבר יבוא מעצמו.

בעולם המודרני והמוטרף שבו אנו חיים, האפשרות הזו כבר לא כל כך פשוטה. מאז כניסת הסמארטפונים לשימוש, ילדינו הפכו לשפני ניסיונות של הטכנולוגיה שמשנה באופן גורף את חוויית הילדות. מחקרים עדכניים מצביעים על מגמה מתגברת של מצוקה, בדידות ודיכאונות בקרב ילדים ובני נוער, בהקשר של שימוש מוגבר בסמארטפונים.

צעצועים לגיל שבין שנתיים לחמש שנים הם קריטיים ומצריכים את ההורים להגביל את זמן המסך, ולהעניק לילדים גם הדרכה וליווי בצריכה של תכנים המוקרנים בו. גם בגילאים בוגרים יותר חייבת להיות הגבלה של הזמן בו הילדים צורכים תכנים במדיה האלקטרונית, ובקרה על סוג התכנים.

  1. רופאי ילדים ממליצים על המשחק כאמצעי לחיזוק הבריאות הנפשית והפיזית

באוגוסט 2018 פרסמה האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים (AAP) מחקר על התפקיד ההתפתחותי שיש למשחק אצל ילדים, והיא מעודדת שימוש במשחק גם כמרשם טיפולי לילדים. המומחים של האקדמיה מבהירים שהמשחקים שתורמים יותר מכל להתפתחות הבריאה של הילדים, הם המשחקים הקלאסיים, לעומת משחקי המסך שמעכבים התפתחות בריאה, הן בכישורים החברתיים, ובהתפתחות המוטורית והלשונית.  צעצועי העץ האיכותיים של מליסה ודאג משרתים בדיוק מטרה זו.

  1. רופאים אומרים שהצעצועים החינוכיים ביותר עבור ילדים הם הצעצועים הקלאסיים.

ה-APP פרסמה עוד מאמר תחת הכותרת "בחירת צעצועים נכונה עבור ילדים בעידן הדיגיטלי". במאמר מבהירים מומחי ה-  APP שיותר ויותר מתברר הנזק שנגרם לילדים מחשיפת יתר למדיה האלקטרונית, בעיקר זו המהווה תחליף למשחקים הרגילים בהם יש אינטראקציה בין ילדים. הנזק מתבטא בירידה ביכולות הקוגניטיביות, בעושר הלשוני, וביכולות המוטוריות. ב- APP מעודדים את רופאי הילדים להמליץ להורים לבחור במשחקים שאין בהם תוצאה צפויה, ושבהם הילד יכול לברוא לעצמו את התסריט של המשחק.

  1. מחקרים מראים על הבדל משמעותי בהתפתחות המוחית בין ילדים שנחשפו שעות רבות למסכים, לבין כאלה ששיחקו ללא חשיפה כזו

תחקיר של תוכנית הטלוויזיה 60 דקות בחן את ההשפעה של זמן מסך על ילדים, וחיזק עוד יותר את הטיעון בדבר האפקט השלילי שיש לשימוש במסכים אצל ילדים. ד"ר דימיטרי קריסטקיס, מה APP צוטט באומרו: "מה שאנו יודעים על תינוקות שמשחקים עם אייפד הוא שהם לא עוברים מלמידה באמצעות האייפד ללמידה מהעולם האמיתי.

"המשמעות היא, שכאשר אתה נותן אפליקציה שבה בונים בלבנים של לגו וירטואלי על המסך, ואז מביא לו לבנים של לגו אמיתי, הם לא מסוגלים לתרגם את הידע שרכשו מהעולם הדו מימדי לעולם התלת מימדי".

גם כמבוגרים, אנו מרגישים הרבה יותר טוב פיזית ונפשית אחרי צעידה מאתגרת בטבע מאשר בבילוי ממושך מול הפייסבוק או האינסטגרם. אך פעמים רבות קשה לנו לעשות את המעבר הזה מהמסך לעולם המציאותי. אם לנו כמבוגרים זה קשה, תארו לעצמכם כמה זה קשה עבור ילדים קטנים.

ב"מליסה ודאג" מכירים במציאות הקשה הזו, וברצון שקיים אצל לא מעט אנשים לחזור לבסיס, לדברים הפשוטים שעושים אותנו מאושרים. חשוב להכיר בכך שמשחקים אינם רק עבור ילדים. המרדף אחרי ההצלחה גוזל מאתנו את היכולת להכיר בחשיבות שיש למשחק הפשוט, שאינו חלק מהשגת מטרה כלשהי.

אם נוכל לנתק את עצמנו כמבוגרים מהתלות במדיה האלקטרונית, ולמצוא את משמעות לחיינו בלעדיהם, נוכל גם להנחיל זאת לילדינו. הבן הצעיר שלי, שיודע להניע את העולם הטכנולוגי המורכב באצבעות ידיו, אמר לי פעם כאשר השכבתי אותו לישון: "אני לא מפסיק לחשוב על כך שנלך בחוף הים ונאסוף צדפים, אני מצפה בכיליון עיניים שנעשה זאת שוב".

ההזדמנות לתת למוח שלנו לנוח, ולגוף להתרוצץ חופשי, זה מה שאנחנו כל כך מייחלים לו. בו נהפוך את שנת 2019 לשנה בה נעניק לילדינו ולעצמנו את האפשרות לעשות זאת

gal garel